Uniikkius vei Ukko Schnappsin Japaniin - pääsi maailman arvostetuimpien brändien joukkoon

5.10.2017

Kuva: Onni Wiljami Kinnunen

Ukko Schnappsin tarina alkoi vuonna 2013 vaasalaisen Jani Jaatisen luomisen vimmasta ja intohimosta luoda jotakin uniikkia. Jaatinen sai idean juoma-astiasta. Se tehtiin teräksisestä putkesta, johon hitsattiin pohjaosa laserilla. Vuonna 2015 perustettiin Ukko Schnapps, joka on yhdistelmä maskuliinista jaloterästä ja minimalistista suomalaista suunnittelua.

Jaatinen näki markkinaraon. Hän havaitsi, että ihminen on kadottamassa yhteyttä luontoon ja käsillä tekemiseen, joten kaipuu juurille kasvaa jatkuvasti. Siksi vapaa-aikaan liittyvien käsitöiden ja korkeatasoisten tuotteiden kysyntä on maailmalla voimakkaassa kasvussa. Jaatiselle ei olekaan tärkeää markkinoida juomista, vaan arvokasta hetkeä, ”ukkomomentia”. Ukkomatti on myös täysin poikkeuksellinen maailman mittakaavassa, sillä Ukkomatin ohut suuosa ohjaa maun optimaalisesti kielen kärkeen kuin tasting-lasissa. Ukko Schnapps haluaa tarinallaan ja tuotteillaan viestiä maailmalle suomalaista hi-tech-metalliosaamista, käsityömestareita, nahkureita ja luonnonläheistä elämäntapaa.

Tällä hetkellä Ukko Schnapps -brändillä on yli 200 jälleenmyyjää. Suomalaiset ovat ostaneet tuotteita yli 50 000 kappaletta yli 2 miljoonan euron arvosta. Myös kansainvälistyminen on voimakkaassa kasvussa. Tuotteita viedään ulkomaille seitsemään maahan, joista tärkeimpiä ovat Ruotsi, Australia, Saksa, Norja ja Venäjä. Tulevana syksynä Ukko Schnappsin tuoteperhe kasvaa kahdella uudella tuotteella.

 

Lisätietoja:

Jani Jaatinen
puh. 0400 488 289
info@ukkoschnapps.fi
http://www.ukkoschnapps.fi

https://www.youtube.com/watch?v=vqUpUn76G7A
https://www.facebook.com/ukkoschnapps.fi/

https://suomalainentyo.fi/2017/08/29/uniikkius-vei-ukko-schnappsin-japaniin-paasi-maailman-arvostetuimpien-brandien-joukkoon/